ANTOINE D'AGATA
ANTOINE D'AGATA
Antoine d'Agata
HARİTA
Sanatçı Açıklaması: HARİTA'nın yoğun ve belirgin fotoğrafları korku, şiddet ve ölüm ile olan ilişkimizi belgelemektedir. Belgesel fotoğrafa özgü çelişkiler ile yüzleşen Antoine d'Agata, yaşadığı koşulları belgelemekte ve belgelediği koşulları yaşayarak dünya ile yüzleşmek için fotoğraf çekmekte ve aşırı deneyimlerin hem yol aldığı, hem de yol alınmasını sağladığı bitmek bilmeyen o aynı protokol ile angaje olmaktadır. Risk, kaza, arzu ve bilinçaltının varlığı altında fiziksel ve bilişsel bir yol oluşturan d'Agata, yaşamak, yaşamın bir parçası olmak ve yaşama ait olmaya dair hararetli bir arayış içindedir. HARİTA, fotoğrafçının en son dizisi etrafında biçimlenen ve toplumsal şiddet ile güncel dünyanın durumuna dair bir bir bakış açısı sunarak sıralamaya ve imgelerin kütlesel birikimini mutlak doygunluk noktasına dek zorlamaya odaklanmaktadır. HARİTA'da fotoğraflar kelimenin tam anlamıyla varoluştan koparılmıştır ve göze hoş görünmek için değil; tüketici konumundaki izleyiciyi rahatsız etmek amacındadır. HARİTA, d'Agata'nın; deneyimin fikirlere üstünlüğü ve bir eylem olarak sanat anlayışını teyit etmektedir. Fotoğraf böylece bir düzensizlik kaynağına dönüşür, çünkü açığa çıkardığı öfke, mücadele ettiğimiz korku ve arzuyu tahammül edilebilir kılar.
Özgeçmiş:
1961 yılında Marseille'de dünyaya gelen Antoine d'Agata, 1983 yılında Fransa'yı terkederek on yıl boyunca denizaşırı seyahatlerde bulunmuştur. 1990 yılında kendisini New York'ta bulan sanatçı, Uluslararası Fotoğraf Merkezi'nde fotoğrafçılığa merak salmış ve burada Larry Clark ve Nan Goldin ile tanışmıştır. 1993 yılında Fransa'ya dönüşünün ardından dört yıllığına fotoğrafçılığa ara veren d'Agata'nın ilk fotoğraf kitapları De Mala Muerte ve Mala Noche 1998 yılında yayınlanır. Ertesi yıl, Christian Caujolle'un açtığı Galerie Vu sanatçının çalışmalarını dağıtmaya başlar. Antoine d'Agata, 2001 yılında Hometown kitabını yayınlamış ve genç sanatçılara yönelik Niépce Ödülü'ne layık görülmüştür. Bu dönemde düzenli biçimde yayın yapmaya başlayan sanatçının Vortex ve Insomnia çalışmaları 2003 yılının Eylül ayında Paris'te açılan 1001 Gece sergisine eşlik ederken, Stigma 2004'te, bir diğer kitabı olan Manifeste ise 2005 yılında yayınlanmıştır. D'Agata 2004 yılında ilk kısa filmi olan El Cielo del Meurto'yu yayınlamış ve bu deneyi 2006 yılında Tokyo'da çekilen uzun metrajlı filmi Aka Ana'ya ön ayak olmuştur. D'Agata 2004 yılında Magnum Photo'ya katılmış ve 2008 yılında ise tam üyelik elde etmiştir. Sanatçı 2009 yılından bu yana Les Filles du Calvaire Gallery tarafından temsil edilmektedir. Agonie adlı kitabı da aynı yıl yayınlanmıştır. Uluslararası düzeyde geniş çapta yapıtlarını sergileyen d'Agata, çok sayıda monograf da yayınlamıştır. 2005 yılından itibaren Hollanda'daki Fotomuseum den Haag (2012), Paris'teki Le Bal, Marseille'deki MuCEM ve Milan'daki Forma (2013) gibi kurumlar için sergi ve yayın projelerinde çalışan sanatçı, 2013 yılında Rencontres d'Arles'ın kitap kategorisinde Anticorps adlı çalışmasıyla ödüle layık görülmüştür. Sanatçının üçüncü filmi olan Atlas da aynı yıl gösterime girmiştir.